Protein (Soy) Chai Latte | Molly Olsson

Molly Olsson

Annons

Protein (Soy) Chai Latte

DSC_0052DSC_0054

Godmorgon fina läsare!
Idag bestämde jag mig för att lyxa till det med himmelskt god proteinberikad Chai Latte gjord på sojamjölk. Till det en stor skål naturell gröt med hallon, mumma! Chai Latte går att göra hemma på så många olika sätt: i mikron/på spisen, med sojamjölk/mjölk/mandelmjölk/cashewdryck/kokosdryck, med kanel/kardemumma, olika tesorter osv… Det går att variera in i oändligheten (och vidare 😉 ), haha. Inte minst en proteinberikad sådan med hela 22 g protein, enkelt gott och nyttigt!

 

chai

 

Protein Soy Chai Latte
2 1/2 dl sojamjölk utan socker från Alpro
1 tepåse Chaite
Kanel efter smak
1/2 dl vaniljproteinpulver
Så gör du:
Värm mjölken på spisen eller i mikron men låt den inte börja koka (, den håller sig varm bättre om du gör det på spisen). Lägg i tepåsen och låt stå runt 4 minuter. Ta ur tepåsen, tillsätt pulver och kanel efter smak och kör med en stavmixer någon minut så att allt blandar sig och får lite skum. Häll upp i ett stort kaffeglas och servera!  

 

Näringsvärde: 151 kcal, 22,2 g protein, 1,2 g kolhydrater, 6 g fett (–>från mjölken).

Där har du en perfekt Chai Latte med ett grymt näringsvärde! 🙂 Som jag nämnde skrev jag högskoleprovet igår och jag måste säga att det var svårt, men det är bara att göra sitt bästa ju! Idag ska jag plugga teori med moroten att jag får köra ett svettigt träningspass med mamma på gymmet efter lunch. Vad ska du göra idag? 😀

Kramar Molly

 

DSC_0057DSC_0065

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats