5 anledningar att ta en vilodag | Molly Olsson

Molly Olsson

Annons

5 anledningar att ta en vilodag

Hur ofta tar ni vilodagar? För min del blir det kanske en eller två gånger i veckan, men det är samtidigt inte så att jag direkt har specifika dagar bestämda. Jag vilar när jag känner för det och när jag behöver det. Det fungerar bra för mig, bara jag känner efter så att jag inte tränar när kroppen känns allt för sliten. Men det finns ju många anledningar att ta en (eller flera) vilodagar då och då. Inte bara att kroppen känns nästan alldeles för öm av träningsvärk..

fashion-coffee-time-lifestyle-large-collage

Fem anledningar att ta en vilodag (eller två) 

1. Få perspektiv på vardagen. Att bara tänka på andra saker och låta träning vänta någon dag kan vara skönt. Kanske till och med få lite perspektiv på saker? Träningen kan vara en stor del av livet men den är inte allt

2. Att få längta lite. Att bara låta bli att träna någon dag kan öka motivationen, träning är något de flesta som tränar regelbundet saknar! 

3. Tänka på annat. Jag tror att det kan vara bra att mentalt koppla bort träning från det mentala ibland. Att bara fokusera på annat för att sedan komma tillbaka med mer träningsglädje och motivation än tidigare! 

4. Samla kraft. Ni kanske i första hand tänker på den fysiska biten men jag syftar även på det mentala.

5. Återhämtning. Den fysiska återhämtningen är ju otroligt viktig för hälsan och resultaten – vad du än strävar efter!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats