Nya sätt att variera din smoothie på | Molly Olsson

Molly Olsson

Annons

Nya sätt att variera din smoothie på

Smoothie_radissonblu_hlsofreakblog

Byt ut en del av mjölken/yoghurten mot kokosmjölk eller kokosvatten för att berika smaken!

Våga prova med citrusfrukter. Apelsin och clementin tillhör kanske inte de vanligaste frukterna att ha i just smoothie men det fungerar utmärkt. 😀

Boosta smoothien med omega3 genom att tillsätta chiafrön.

Experimentera med pulver som smaksätter. Du kan ju använda dig av proteinpulver för att enkelt tillsätta smak (och höja proteininnehållet) men det finns även sorter som dessa raw-pulver från Nu3.

Berika gärna din smoothie med nyttiga fetter. Du kan använda dig av avokado, pumpakärnor, nötsmör eller kokosolja!

Testa att ha i mer spännande frukter. Hallon, banan och blåbär i alla ära, men ibland kan det vara kul att experimentera med lite andra smaker. Använd kanske kiwi, ananas, melon, papaya, sharonfrukt eller mango?


 / Exchange part of the milk/yoghurt for coconut milk or coconut water. / Try using citrus fruits like oranges or clementines. / Give it a boost of omega3 by adding chia seeds. / Experiment with powders like protein powder or raw-powders that gives a delicious taste. / Add healthy fats like avocado, pumpkin seeds, nut butters or coconut oil. / Try using more rare fruits like mango, papaya, kiwi, pineapple, melon or sharon fruit. Fruits that you don´t usually eat! /

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats